OVERSIGT
1. Indledning
2. Varebestilling
3. Priser og betaling
4. Levering
5. Fortrydelsesret
6. Reklamationer og klager
7. Sikkerhed og persondatapolitik
8. Forbehold
1. Indledning
Disse handels- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer via Redeal.dk.
Redeal.dk ejes og drives af:
Kyr Teknologi ApS
Cvr: 43366084
Adresse: Høje Taastrup Boulevard 82, st. Høje Taastrup
E-mail: info@redeal.dk
Telefon: 52 68 03 03
Samtlige oplysninger på redial.dk er på dansk, og alle aftaler indgås på dansk.
Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.
2. Varebestilling
Bestilling af varer skal ske via hjemmesiden redeal.dk. For at bestille en vare, lægges denne i ”indkøbskurven”, hvorefter det er muligt at fortsætte til ”kassen”. Herfra kan fakturerings og leveringsadresse angives samt betalingsmetode vælges, inden der fortsættes til den endelige bekræftelse. Ved den endelig bekræftelse af din bestilling, vil du på hjemmesiden se den samlede pris for bestilte varer samt leveringsomkostninger, og du vil inden endelig afgivelse af bestillingen få mulighed for at rette evt. fejl. Efter din bekræftelse af bestillingen vil du modtage en e-mail med en ordrebekræftelse. Det er vigtigt, at du gennemgår bekræftelsen og informerer redeal.dk, såfremt ordrebekræftelsen ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger du indtaster som led i et køb er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.
3. Priser og betaling
Alle priser på redeal.dk er opgivet i danske kroner og inklusive moms og andre afgifter. Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen.
Betaling for bestillinger sker ikke før, vi har afsendt varer til dig. Først når din ordre er afsendt, vil beløbet blive trukket på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. De betalingsoplysninger du indtaster ved køb af varer bliver behandlet af QuickPay/NETS eller PayPal/MobilePay via en krypteret forbindelse (SSL), som det kun er dig og QuickPay/NETS eller PayPal/MobilePay, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer dine betalingsoplysninger.
Du kan betale med følgende:
– Dankort, MasterCard, VISA, JCB
– Kontooverførsel
– Paypal og kortbetaling via Paypal
– MobilePay
4. Levering
Redeal.dk benytter GLS som leveringsvirksomhed i Danmark. Den aktuelle leveringstid for hvert produkt er angivet på GLSs hjemmeside. Sker det at varen ikke er på lager eller leveringen på anden måde forsinkes, vil redeal.dk kontakte dig omkring det videre forløb. Ved bestilling af varer med forskellig leveringtider, vil ordren blive afsendt samlet.
Forsendelsesomkostninger til adresser i Danmark er de gældende GLS forsendelsespriser, som kan findes på GLS’s hjemmeside.
Såfremt levering ikke kan ske pga. utilstrækkelig angivelse af adresse, tilbyder redeal.dk at genfremsende ordren til en korrekt adresse. Redeal.dk forbeholder sig retten til at opkræve forsendelse for genfremsendelsen af ordren.
Ved forsendelser til udlandet benytter vi PostNord, og der er en leveringstid på 5-7 arbejdsdage. Track & Trace kan ikke benyttes til leveringsadresser i udlandet, da PostNord leverer vores varer som almindelig brevpost.
5. Fortrydelsesret
Som kunde hos Redeal.dk har du 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, varen modtages.
For at benytte fortrydelsesretten skal du benytte “Fortrydelsesformularen” og returnere varen til nedenstående adresse uden unødig forsinkelse:
KYR Teknologi APS
Att: retur
Kyr Teknologi ApS
Cvr: 43366084
Adresse: Høje Taastrup Boulevard 82, st. Høje Taastrup
Bemærk venligst, at det ikke er muligt at sende noget retur til Redeal.dk uden omdeling eller unfranco.
Hvis du har fortrudt dit køb, skal du selv betale for de omkostninger, der er forbundet med returnering. Du bærer risikoen for varen fra du det øjeblik du modtager varen, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af en forsendelse fra Redeal.dk. Dette forudsætter dog, at du samtidig giver Redeal.dk besked på info@redeal.dk eller benytter “Fortrydelsesformularen”
Når redeal.dk har modtaget og konstateret, at produktet ikke er mangelfuld eller beskadiget samt original emballagen ikke er brudt, fremsender vi bekræftelse pr. e-mail til dig, og du får det beløb, du har indbetalt til os for varen fratrukket leveringsomkostninger for første levering. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage betalingen af din ordre. Tilbageførslen af din betaling vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget evt. meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for returneringen.
– Værdiforringelse
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du undersøgte den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Bemærk, originalemballagen kan i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi. Returneres originalemballagen derfor ikke i væsentlig samme stand som ved modtagelsen, kan dette derfor betragtes som en forringelse af varens samlede værdi. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ved produkter i blisterpakninger, er det vigtigt at afgøre om du ønsker at beholde produktet eller fortryde købet, inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge produktet uden at bryde blisterpakningen, hvorfor en beskadiget blisterpakning vil blive anset som en værdiforringelse, såfremt der er tale om en vare, der ikke normalvis udstilles til afprøvning i en fysisk forretning.
6. Reklamationer og klager
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 arbejdsdage efter varemodtagelse, vil reklamationen altid være rettidig.
Såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er defekt eller på anden måde mangelfuld skal du sende en mail til info@redeal.dk eller benytte “Fortrydelsesformularen” indenfor 2 arbejdsdage efter varens modtagelse med en beskrivelse af defekten/fejlen sammen med henvisning til ordrenummer. Vi vil derefter sende en returlabel, som du skal benytte til returnering af produktet. Når vi har modtaget din reklamation vil vi sende dig et nyt produkt forudsat, at der er tale om en berettiget reklamation.
Såfremt reklamationen på en returneret vare er uberettiget, eller en defekt/mangel ikke kan konstateres, skal kunden selv afhente produktet. Hvis kunden ønsker, at redeal.dk skal stå for returnering af produktet, skal kunden betale omkostningerne for returnering.
Ved returnering benyttes følgende adresse:
Kyr Teknologi ApS
Cvr: 43366084
Adresse: Høje Taastrup Boulevard 82, st. Høje Taastrup
Fejl opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, anden skadesforvoldende adfærd eller slitage er ikke omfattet af reklamationsretten.
Hvis du finder vores behandling i forbindelse med en reklamation utilstrækkelig, er du meget velkommen til at kontakte os på info@redeal.dk.
Ønsker du at indgive en klage til en offentlig instans over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan sådan en klage indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.
Disse reklamationsregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) – det gælder ikke varer solgt til B2B-kunder.
7. Sikkerhed og persondatapolitik
Hos redeal.dk kan du handle sikkert, og dine oplysninger bliver ikke videregivet til tredjepart. De indtastede oplysninger ved et køb, såsom navn, adresse, e-mail, telefon m.v., benyttes kun til ordre behandlingen.
Alle betalinger på redeal.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af QuickPay/NETS eller PayPal/MobilePay. Alle indtastede bankoplysninger er krypterede, og det er kun QuickPay/NETS eller PayPal/MobilePay, der kan læse informationerne.
redeal.dk opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og persondata transmitteres heller ikke krypteret ved ordreafgivelse.
Personoplysningerne registreres hos redeal.dk og opbevares i minimum fem år, jf. bogføringsloven. Som registreret i vores systemer har du altid mulighed for at gøre indsigelse over en registrering eller begære indsigt i de registrerede oplysninger, jf. regler i persondataloven. Du skal blot sende en mail til info@redeal.dk og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail. Bemærk, visse informationer kan vi, grundet eks. bogføringsloven, være nødt til at beholde.
– Cookies
Vores e-handelssystem bruger såkaldte cookies.
Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.
Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.
Ønsker du at slette cookies fra din PC, kan du gøre dette ved at bruge genvejstasterne [CTRL]+[SHIFT]+[Delete], når din browser er åben.
– Logning og statistik
På vores website har vi et statistiksystem som opsamler information, som giver os et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. redeal.dk anvender alene statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, for at skabe øget brugervenlighed. Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billede af denne butiks besøgsmønster og udvikling over tid.
8. Forbehold
Redeal.dk tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder. redeal.dk tager forbehold for tryk- og billedfejl, udsolgte varer, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.
Redeal.dk er ikke ansvarlig for fejl under installation eller brug af varer købt igennem redeal.dk. Skal du montere varer købt igennem redeal.dk anbefales det, at du tager kontakt til en autoriseret montør, eller en der har kendskab til udskiftning af f.eks. interne dele i en telefon.
Redeal.dk er ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
Redeal.dk forbeholder sig derudover retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne webbutik. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om, hvorvidt der er sket ændringer.